Referenties







Hans


Al eerder naar hoorcentra geweest om te kijken of één of meer hoortoestellen me zouden kunnen helpen in de communicatie.

De ernst werd als te beperkt beoordeeld dus uiteindelijk in december 2022 naar de KNO arts dr. Boek geweest.

Nu luidde het advies dat er wel verbetering te realiseren zou zijn met een goed hoorapparaat.

Op mijn vraag welke audicien dr. Boek adviseerde antwoorde hij heel professioneel, maar ook een slecht verstaander kon met dit halve woord toe. Waar het op neerkwam was: Ga naar een professional, je gaat toch ook niet voor een bril naar een audicien!


Heel helder vertelde Steven mij bij het eerste consult, klip en klaar hoe het vergoedingen systeem bij hem werkt en bij andere audiciens. Ik wist dus heel goed dat mijn eigen bijdrage bij hem wellicht wat hoger zou uitpakken dan bij andere hoorwinkels.


Ik leefde in de veronderstelling dat het aanmeten van een hoorapparaat een kwestie van een half uurtje kijken is welk apparaat het best bij mij zou passen en diezelfde middag zou ik met een hoorapparaat de deur uitlopen.

Nou dat was een forse vergissing, niet wetende dat het op professionele manier aanmeten van een hoortoestel een zeer complex proces is, waarbij de verschillende apparaat worden ‘ge-fijntuned’ en pas na een sessie of 5, nadat ik het al bijna had opgegeven, konden we het juiste apparaat vinden.

Daar spreekt veel deskundigheid uit. Niet alleen in technische zin, maar ook als mensen dreigen af te haken, ze toch te motiveren om nog een poging te wagen. En dit was uiteindelijk zeer succesvol.


Dan de after-sales: Mogelijk ben ik degene die in Nederland het snelst zijn gehoorapparaat heeft verloren. Binnen 4 uur was ik het apparaat kwijt. Je doet er niet graag een beroep op, maar dan nu toch maar de verzelkering inschakelen. Begrijpelijk dat daar wel enige achterdocht was.

Maar ook hier heeft Rietberg Hoorzorg bemiddeld en is de vergoeding voor elkaar gekomen, zonder dat ik daar hinder van ondervond, dus ook hier werd ik volledig ‘ontzorgd’
Het spreekt voor zich dat ik Rietberg Hoorzorg van harte in uw aandacht aanbeveel !!





Paula


Ga ook eens naar een andere audicien!


Het delen van deze ervaring vind ik de moeite waard voor iedereen die hoorapparaten heeft. Misschien is bij u ook inmiddels de acceptatie en berusting aanwezig dat er kennelijk geen betere oplossing is dan de ooit, bij aanschaf, ingevoerde instellingen door een vriendelijke medewerker van een audicien(keten).

Sinds een paar jaar heb ik hoorapparaten. Ik wist niets van de techniek en mogelijkheden van de peperdure apparaten. Ik liet me keer op keer vertellen dat de apparaten uniek voor mij waren ingesteld en dat daarmee het best mogelijke resultaat was bereikt. Dapper heb ik me door het gewenningsproces geworsteld. Aan de ene kant blij om ieder extra ervaren geluidje, maar aan de andere kant bleef de teleurstelling dat ik niemand, verder dan 1 meter afstand, kon verstaan.
Zou er nu nooit meer iets extra’s voor mij inzitten, vroeg ik me regelmatig af. Te lang gewacht en te lang geaarzeld? Ja, daar ben ik vandaag achter gekomen. 

Naar aanleiding van mijn informatieve telefoontje met de fabrikant van de toestellen, op het spoor gezet van een reset van de instellingen en het eens bij een andere audicien te proberen.

Vandaag samengevat: Vriendelijke ontvangst bij Rietberg Hoorzorg, aandachtig luisterend naar mijn probleem en vragen. Gekeken naar de instellingen van mijn apparaten. Ik keek mee op het beeldscherm: klik, klik, schuif, schuif. “Probeert u het hier eens mee. Ga een half uurtje naar het winkelcentrum hier verderop en ervaar het maar. Kom straks maar vertellen hoe het ging” zei de heer Rietberg. Vervolgens in de auto gestapt. Oei, wat stond die autoradio eigenlijk hard. En wat hoorde ik nou voor getik? Oh, dat is de richtingaanwijzer van de auto. Al jarenlang niet meer gehoord. Bij winkelcentrum uitgestapt. Ik hoorde in het voorbij lopen zomaar een gesprek tussen 2 dames die voor een etalage stonden en kon ze woordelijk verstaan. In een drukke supermarkt de volgende nieuwe ervaring: Ik kon de caissière nu, na jaren, ook echt verstaan. 

Een ding was jammer, ik kon bij terugkomst bij de heer Rietberg hem, vanwege deze coronatijd, geen stevige handdruk geven om te bedanken. Ook mijn blijdschap kon hij niet zien door het verplichte mondkapje. Daarom dit stukje tekst!

Na jaren van berusting nu binnen 1 uurtje ontdekt dat, een ooit aangeschaft en specifiek persoonlijk ingesteld hoorapparaat, niet in alle gevallen de beste oplossing is. Ik popel om de komende dagen alle hoorsituaties opnieuw uit te proberen. En als ik nog vragen hierover heb, dan maak ik gewoon weer een afspraak bij Rietberg Hoorzorg in Ede. 

Paula uit regio Ede



Maria 

“Ik ben Maria (45) en draag al sinds mijn 13e hoortoestellen.


Het is altijd weer lastig om een nieuw hoortoestel uit te zoeken, zeker als je nog actief in het leven staat, volop werkt en een gezin hebt en dan ineens te maken krijgt met een extra verlies van 25 procent. Daarom ben ik op zoek gegaan naar iemand die het maximale uit mijn gehoor, mijn werkplek maar ook in mijn privé situatie kan halen. Dus het is niet alleen van belang om een goed hoortoestel aangemeten te krijgen door een audiciën, maar ook iemand die ervaring had met randapparatuur en die natuurlijk op de hoogte is van de nieuwste technologische ontwikkelingen.

Steek tijd en energie in de voorbereiding, de klik met de audiciën en wat het eisenpakket is waar u aan wil voldoen.

In mijn geval was dat ik goed wil horen thuis en op het werk. Niet alleen met mijn oren, maar denk ook aan tv, mobiel, tablet, computer, vergaderingen, ontwaken, deurbel en twee kinderen die allebei slechthorend zijn. Dus ik moest iemand hebben met ervaring in het aanmeten van hoortoestellen en die bovendien ook op de hoogte is van de randapparatuur.

Bij Rietberg hoorzorg hebben ze die ervaring. Na een proefsessie kon ik de tv, tablet, deurbel en alles weer horen, zelfs mijn kinderen op de achterbank van de auto! De nazorg, het geduld, de privacy en mijn eindeloze vragen werden met veel zorg behandelt en beantwoord.

De medewerkers van Rietberg Hoorzorg krijgen van mij een dikke pluim!”


Jan

'Hallo hier, Jan Boogert,'


Vanaf jonge leeftijd slechthorend, jaren tobbend met aanbieders in het segment, Drie voor de prijs van twee en twee halen één betalen, enz. enz, kortom de hoorberg beklimmen met vallen en opstaan, weinig deskundig personeel, vaak ook slecht verstaanbaar, dialecten uit de hele wereld, klaar ben je ermee, triest, totdat zo'n 24 jaar geleden er zich een échte HOORZORG specialist melde in Ede en sinds 2011 zich zelfstandig vestigde aan de Veenderweg in Ede. Een verademing, iemand die begrijpt wat jij doormaakt en verstand van zaken in zijn bezit heeft mede door die jaren lange ervaring die hij heeft opgedaan bij uitmuntende bedrijven die koplopers zijn in het bijstaan van mensen die worstelen met hun gehoor.

Onderschat niet dat vijftig jaar werken bij diverse bedrijven een aanslag is op je hoorgezondheid, maar prijs mij gelukkig mij een klant te noemen van RIETBERG HOORZORG. U weet toch ook dat ontevreden klanten uit onderzoek zich gemiddeld 21 keer ten opzichte van toekomstige klanten zich ontevreden uiten over van wat zij meegemaakt hebben bij levernaciers. Ik kan U melden alleen maar potentiële klanten met ernstige gehoorklachten gestuurd heb naar RIETBERG HOORZORG Veenderweg Ede, met als gevolg, mensen die een zucht van verlichting slaken omdat hun probleem er één is die lichter is geworden. Probeert U het zelf uit, bel, mail, of ga langs u zult er geen spijt van krijgen krijgen. Wilt u in contact met mij komen dan kan dat via fa. Rietberg, ik sta u graag te woord.


Hartelijke groet,

Jan Boogert


Hennie

“Hoi, mijn naam is Hennie ben al twee jaar in het bezit van twee hoortoestellen van Rietberg Veenderweg Ede. mijn gehoor werd de laatste jaren dusdanig minder, doordat mijn kleidochter gedurig in de lach schoot om de antwoorden die ik haar soms gaf. Na uitvoerige metingen door de audicien was het dan ook zover om ze uit te proberen, wat een genot vanaf de eerste dag door technische kennis en uitleg en het geduld van deze meneer is deze zaak een aanrader.


Ook als je zelf wat doms gedaan hebt bv. niet uitgedaan onder de douche geen probleem of er breekt wat af altijd bereid om snel even na te kijken en zo nodig op te sturen naar de fabriek. Ze hebben zelfs leen toestellen want echt als je ze eenmaal hebt kun je er niet meer buiten, doordat er een soort inloop is iedere middag wordt je altijd klantvriendelijk geholpen. hier merkt je dat het niet alleen om verkopen gaat,ik heb in die twee jaar enkele problemen gehad die allemaal gratis (garantie) worden opgelost en zeg nou zelf wie krijgt er nog een felicitatie kaart als je jarig bent, met een precentje heb je dat goed gehoord en gelezen.”