Vergoedingen

De FlashTEL Comfort 3 slechthorenden telefoon is een stijlvolle bureautelefoon met geweldige eigenschappen. Met de extra verstreking van +30dB zonder vervorming word verstaan weer gemakkelijk. Ook het instelbare spraak uitgangsvolume is voor mensen met een zachte spreekstem een fijne oplossing.

 

Adres

Veenderweg 107

6713 AD Ede

 

0318-769024

info@rietberghoorzorg.nl

 

Bel ons: 0318-769024

Vergoedingen algemeen

 

 

Tot op heden is het nog steeds mogelijk een vergoeding te krijgen van uw zorgverzekeraar als u hoortoestellen aanschaft. Echter zijn sinds 2013 de spelregels drastisch veranderd. Zorgverzekeraars bepalen nu hoeveel een hoortoestel mag kosten en stellen een maximum aan de kostprijs. Door deze prijsbepaling zijn audiciens niet meer in staat de modernste apparatuur te leveren voor 'uitgeklede' prijzen. U zult zeggen :"Dan betaal ik het verschil toch zelf bij?" Dat is een logische gedachte,... maar helaas, dat is niet toegestaan door uw zorgverzekeraar.

 

Hoe zit het precies:

 

Vóór 2013 kreeg iedereen die voor vergoeding in aanmerking kwam een vast bedrag per oor vergoed. Het verschil tussen dat bedrag en wat een toestel meer koste, mocht worden bij betaald. Doordat bepaalde partijen voor de beste oplossing ook meteen de duurste oplossing kozen is hier paal en perk aan gesteld in de nieuwe regelgeving die sinds 2013 van kracht is.

 

- Ik zeg er meteen bij dat op grond van techniek het duurste écht het beste is, maar heeft iedereen het duurste nodig? -

 

Dat laatste is heel persoonlijk. De mate van gehoorverbetering ligt hier aan te grondslag. Wilt u een fietstocht maken en het wegdek is vlak en u hebt geen wind tegen dan volstaat een simpele fiets met enkel een terugtraprem. Heeft u niet veel kracht meer en wilt u toch een fietstocht maken met veel wind tegen en bergopwaarts, dan is een fiets met elektrische trapondersteuning van harte welkom!

 

Als u dit op uw gehoor betrekt dan zijn dezelfde vergelijkingen te maken. Wilt u enkel en alleen één spreker beter verstaan dan is een eenvoudig goedkoper hoortoestel voldoende. Als de hooromstandigheden complexer worden dan zal de hoortechniek ook van betere huize moeten komen.

 

Gelijke monniken, gelijke kappen.

 

Met ingang van het nieuwe hoorprotocol in 2013 is er gestreefd naar een objectieve manier van bepaling welke gradatie van hoorzorg men nodig heeft. Hier ligt een wetenschappelijk gevalideerde vragenlijst met 200 vragen aan ten grondslag. Deze vragenlijst is in het verleden gebruikt door het VUmc in Amsterdam tijdens een onderzoek onder slechthorende patiënten.

De vragenlijst is terug gebracht naar in totaal 39 vragen, de antwoorden op deze vragen wegen in een bepaalde puntentelling en verwijzen naar één de vijf hoorcategoriën.

 

Benieuwd naar uw hoorcategie?

 

Wij hebben op onze website de AVL beschikbaar gesteld om in te vullen

 

Hier ligt ons dilemma als aanbieder van hooroplossingen.

 

Doordat zorgverzekeraars het tarief zijn gaan bepalen zijn wij niet meer in staat alle beschikbare moderne hoortechnieken hiervoor te leveren.

De grote hoorketenbedrijven zijn zich dan ook gaan beperken tot het voeren van minder verschillende merken en een schraler aanbod hieruit.

 

- Ik wil niet zeggen dat de werkwijze die zei voeren niet goed is, maar ik zie veelvuldig mensen voorbij komen die wellicht beter geholpen waren met een ander type/merk hoorhulpmiddel.-

 

Kortom:

 

Wij zijn daarom van mening dat wij iedereen kunnen helpen met een hoorprobleem. Waarom? Omdat wij in staat zijn zowel slechthorenden vanuit de basisziektekosten te helpen, maar ook de meer eisende slechthorende te kunnen helpen door de modernste technieken aan te bieden!

 

 

 

 

 

 

 

Klik hier om de AVL eens in te vullen

Referenties

Maria

“Ik ben Maria (45) en draag al sinds mijn 13e hoortoestellen. Het is altijd weer lastig om een nieuw hoortoestel uit te zoeken, zeker als je nog actief in het leven staat, volop werkt en een…”

Lees verder

Hennie

“Hoi, mijn naam is Hennie ben al twee jaar in het bezit van twee hoortoestellen van Rietberg Veenderweg Ede. mijn gehoor werd de laatste jaren dusdanig minder…”

Lees verder

Over ons

 

Door onafhankelijkheid als zelfstandig audicien krijgt u bij ons altijd advies op maat. Persoonlijke aandacht , service en nazorg staat bij ons het hoogt in het vaandel!

Contact

Klik hier om uw route naar ons te bepalen. Rijdt voorzichtig en tot horens!

Openingstijden

 

Maandag 13:00 uur t/m 17:00 uur

Dinsdag t/m Vrijdag 9:00 uur t/m 17:00 uur

Zaterdag/Zondag gesloten

 

 

Elke werkdag tussen 15:00uur en 16:00uur

service spreekuur.

 

 

Het service spreekuur is voor storingen die niet kunnen wachten, kleine bijstellingen en andere kleine servicehandelingen.