Vergoedingen 2017


Bel ons: 0318-769024

Vergoedingen 2017



Geplubliceerd: december 2016


Waar we al bang voor waren is dat enkele zorgverzekeraars hun basisvergoeding op hoortoestellen wederom verlaagd hebben ten opzichte van 2016. Dat betekend dat de kwaliteit op het te leveren product en de bij behorende nazorg wat ons betreft het doucheputje heeft bereikt!


Voor de nieuwe lezers (en wie even een update kan gebruiken)


Voor 2013 werd er een basis bedrag per oor uitgekeerd en was men vrij om tegen meerprijs een naar eigen wens beter werkend / functionerend hoortoestel aan te schaffen.


Sinds 2013 bepaald de zorgverzereraar het bedrag waarvoor een hoortoestel verkocht mag worden en is in bijna alle gevallen extra bijbetalen voor een beter passend hulpmiddel niet meer toegestaan. Door de geldende bezuinigingsmaatregelen zijn deze tarieven steeds verder gedaald en zijn hoortoestel leveranciers steeds meer genoodszaakt toe te geven op kwaliteit en technologische vooruitgang. En dat gaat ons nou net te ver!


Zorgverzekeraars en zorgverleners


Door dusdanig lage tarieven te hanteren zijn we helaas genoodzaakt geweest afscheid te nemen van enkele zorgverzekeraars en hebben enkele zorgverzkeraars afscheid van ons genomen door met budget-aanbieders in zee te gaan doordat deze accoord gingen met ronduit belachelijk lage zorgtarieven.


Dat is toch niet erg?


Het probleem zit hem niet in het tarief wat de zorgverzekeraar de zorgverlener laat rekenen maar in het niet toestaan van extra bijbetaling voor betere hoorzorg indien u dat voor noodzakelijk acht. Zorgverzekeraars staan bijbetaling is sommigge gevallen toe, maar dan moeten trajecten gevolgd worden die tijdvertragend en vaak ontmoedigend werken.


Tja,? Wat nu te doen!


Wat ons betreft eenvoudig. Laat u zich alstublieft geen gratis of door het ziekenfonds apparaat op de mouw spelden voordat u zeker weet dat dit de beste oplossing voor u is...!


Vergoedingsmogelijkheden voor iedereen!


Elke zorgverzekerde heeft recht op vergoeding. Punt uit. Dit is bij wet geregeld. Echter de hoogte van de vergoeding hangt af van welke afspraken zorgverzekeraars maken met zorgverleners.


Ook al mochten wij geen contracten met welke zorgverzekeraar dan ook hebben, u heeft hoe dan ook recht op vergoeding!!


Hoe nu verder??


Zoals veel van onze klanten willen en kunnen bevestigen hebben we hen op welke wijze dan ook kunnen helpen met hun hooroplossing.


Wat telt het meest?


Graag denken we met u mee in de vraagstelling of geld of de kwaliteit van leven het belangrijst is. In beide gevallen hebben we maatwerk oplossingen voor u.

Vragen over dit onderwerp?

 
 
 

Referenties

Maria

“Ik ben Maria (45) en draag al sinds mijn 13e hoortoestellen. Het is altijd weer lastig om een nieuw hoortoestel uit te zoeken, zeker als je nog actief in het leven staat, volop werkt en een…”

Lees verder

Hennie

“Hoi, mijn naam is Hennie ben al twee jaar in het bezit van twee hoortoestellen van Rietberg Veenderweg Ede. mijn gehoor werd de laatste jaren dusdanig minder…”

Lees verder

De FlashTEL Comfort 3 slechthorenden telefoon is een stijlvolle bureautelefoon met geweldige eigenschappen. Met de extra versterking van      + 30dB zonder vervorming word verstaan weer gemakkelijk. Ook het instelbare spraak uitgangsvolume is voor mensen met een zachte spreekstem een fijne oplossing.

Over ons


Door onafhankelijkheid als zelfstandig audicien krijgt u bij ons altijd advies op maat. Persoonlijke aandacht , service en nazorg staat bij ons het hoogst in het vaandel!

Contact

Klik hier om uw route naar ons te bepalen. Rijdt voorzichtig en tot horens!

Openingstijden


Maandag                     13:00 uur t/m 17:00 uur

Dinsdag t/m Vrijdag  9:00 uur t/m 17:00 uur

Zaterdag/Zondag       gesloten



Elke werkdag tussen 15:00uur en 16:00uur

service spreekuur.



Het service spreekuur is voor storingen die niet kunnen wachten, kleine bijstellingen en andere kleine servicehandelingen.


Adres

Veenderweg 107

6713 AD Ede


0318-769024

info@rietberghoorzorg.nl